klik hier voor openen  Actueel

Djenné Stichting
De stichting heeft ten doel het verzorgen van activiteiten en projecten die de bevolking van de stad Djenné (Mali-Afrika) ten goede komen.  Zij tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het opzetten en ondersteunen van  projecten op het gebied van educatie, onderwijs, ambachtsvorming, sport, empowerment, kunst, cultuur en bouwkunst. De projecten dienen duurzaam te zijn.  Djenné wil haar projecten en activiteiten uitbreiden naar omringende regio’s in samenwerking met de stad Djenné.

FNV Vrouwenbond

FNV Vrouwenbond is één van de oorspronkelijke oprichters van de Vrouwen Vakscholen en ondersteund vrouwen in werk en (beroeps) educatie.

FNV mondiaal

FNV Mondiaal werkt samen met vakbonden uit de hele wereld. Met mannen, vrouwen en kinderen die zich organiseren voor goed werk, voor zeggenschap, gelijkheid en democratie. In Nederland en wereldwijd zet de FNV zich in voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en spreekt multinationals aan op hun sociale beleid. FNV mondiaal steunt het Suriname BV3 project van VAM.

Nationale Vrouwenbeweging (NVB) Suriname

De NVB is een intermediaire organiatie die sinds 1982 samen met vrouwen, nationale en internationale partners werkt aan de versterking van de sociale, economische en juridische positie van vrouwen in Suriname. VAM en NVB zijn partners en werken sinds begin 90-tiger jaren intensief samen op het gebied van beroepseducatie voor vrouwen en sinds 2004 op het gebied van duurzame ontwikkeling.

Partin
VAM is lid van Partin, de brancheorganisatie voor kleinschalige Particuliere Initiatieven. Zo kan ook onze stem meewegen bij besluitvorming over ontwikkelingssamenwerking. De leden van Partin delen kennis met elkaar en helpen elkaar met hun ontwikkeling.

SONVB

De Stichting Ondersteuning Nationale Vrouwen Beweging in Suriname (SONVB) opgericht in 1999 en gevestigd te Amsterdam, geeft bekendheid en ondersteuning aan het werk van de NVB in Suriname.

Women for Water
VAM is lid van het Women for Water Partnership. WfWP is een wereldwijd netwerk van vrouwenorganisaties die werken op het gebied van armoedebestrijding, watermanagement en gender door actieve participatie van vrouwen in watermanagement.

Laatste bewerking: 3 juli 2019 | Pagina uitprinten | Terug | Home

Stichting VAM werkt samen met Stichting Djenné aan Vrouwenvakscholing in Mali

Stichting VAM is lid van brancheorganisatie Partin

Stichting VAM is lid van het Women for Water Partnership (WfWP)